Aile Danışmanı
Aile danışmanı, aile bireylerinin birbirleriyle olan ilişkilerine,
yaşadıkları problemlere ve bu problemlerin çözümüne odaklanır. Bir aile içinde
yaşanabilecek zihinsel ve duygusal problemlerin çözümünü sağlamayı amaçlayan,
aileye danışmanlık hizmeti veren kişidir.
Aile danışmanlığı sadece aile bireylerine verilen bir
hizmettir. Seansların genel katılımcıları anne, baba, çocuk ve diğer aile
üyeleridir. Aile içindeki rollerin ve sorumlulukların anlaşılmasını sağlar ve
ailedeki çatışma konularının tespit edilmesine yardımcı olur. Bireylerin
etkileşiminde rol oynayan sorunları açığa çıkaran danışman aynı zamanda aile
bireylerine de bu sorunlarla ilgili farkındalık kazandırır. Aile danışmanı aile
üyelerinden birinin yaşadığı sorunun etkisinin tüm aileye yansıyacağına inanır.
Bu yüzden danışmanlıktaki çözüm sürecinde aileyi bir bütün olarak ele alır. Hem
kendisi hem de aile üyeleri arasında iş birliği kurmayı amaçlar.
- Aile bireylerine duygularını ve düşüncelerini rahatlıkla
paylaşabilecekleri güvenli bir ortam oluşturan kişidir.
- Aileye sorunlarıyla sağlıklı bir şekilde başa
çıkabilmeleri için gerekli olan becerileri öğretir.
- Aile danışmanının ilgilendiği konular arasında genel
olarak;
- Aile içi iletişim sorunları,
- Çatışmalar,
- İlişki içindeki temel ihtiyaçlar,
- Aile düzeninde yaşanan değişiklikler,
- İş ve ekonomik sıkıntılar,
- Boşanma ve boşanma sonrası süreç,
- Aldatma,
- Ebeveynlik,
- Aile içi şiddet ve yaşam dönemlerine adaptasyon
problemleri yer alır.
- Aile bireylerinin birbirini daha iyi anlamaları,
işlevselliğin ve işbirliğinin sağlaması
- Çift arası uyum ve güvenin pekiştirilmesi
- Aile bireyleri arası belirgin ve esnek sınırlar çizilmesi
- Gerçekçi hedefler edinmeleri, işbirliği geliştirilmesi ve
kendi yaratıcı çözümlerinin ortaya koyulması
Açık iletişim
kurmaları
Aile danışmanı danışmanlık sürecinde ailenin tüm
bireyleriyle görüşebileceği gibi birkaçının katılımıyla da görüşmelerini
sürdürmektedir. Bazen de aile danışmanlığı için görüşmeler bireysel katılımla
ilerleyebilir
Hizmetinin Sizin İçin
Bazı Faydaları
• Çatışmaların
ortadan kaldırır.
• Verimli
iletişim stratejileri oluşturur.
• Uyum ve
güvenin pekiştirir.
• İşbirliği /
işlevselliğin arttırır.